Publicaties

Sinds 2015 blog ik over waar ik mee bezig ben in mijn lessen, wat ik gelezen heb en wat ik daar uit haal. Deel ik ervaringen, werkvormen en alles wat ik interessant vind in relatie tot onderwijs. Deze blog blijft voorlopig nog even bestaan op jvremoortere.wordpress.com.


In de Didactief van januari is een interview geplaatst, die als focus had hoe ik onderwijsonderzoek vertaal naar mijn dagelijkse lespraktijk. Online te lezen als je abonnee bent van didactief: https://didactiefonline.nl/artikel/van-presteren-naar-leren


Aan het begin van 2019 ben ik geïnterviewd door Lucy Holl voor het tijdschrift Slow Management ( http://www.slowmanagement.nl/ ). In het najaar is dit artikel gepubliceerd. Het is een breder artikel geworden waarin gekeken wordt naar de toetsdruk en de focus op meten & cijfers .


Op 7 juli 2019 verscheen er een gastblog van mij op de site van leraar.nl over formatief handelen i.p.v. formatief evalueren.

https://www.leraar.nl/blog/view/60168775/formatief-handelen


Op 8 april 2019 heeft het camerateam van Editie NL een les bezocht bij mij in het kader van de hoge toetsdruk die leerlingen op de middelbare school ervaren. Mijn school, het Ashram College, is daar een andere koers in gaan varen.


Op 11 maart 2018 heb ik voor de iScholengroep een Webinar gegeven over formatief toetsen. Deze is terug te kijken via de volgende link (opent in een nieuw scherm):


Voor het april 2017 nummer van Van 12 tot 18 mocht ik vanuit de facebookgroep Actief leren zonder cijfers mede redactie voeren over een uitgave over formatief evalueren. Een nummer waar ik echt trots op ben, zeker gezien de bijdragen van veel leden van die groep. Zelf heb ik daar ook een artikel voor geschreven over het belang van goede leerdoelen in het formatieve leerproces.


In maart 2018 heb ik voor Euclides, het vakblad van de Nederlandse Vereniging van Wiskundeleraren, een kort artikel geschreven over mijn ervaringen met de klas waarmee ik voor het eerst cijferloos ben gaan werken.


Schuiven naar boven