Inspiratie

Vanuit mijn interne drive om zelf te blijven leren, ben ik ook iemand die het experiment niet schuwt. Dat is niet experimenteren om te experimenteren. Het is wel: uit de gebaande paden stappen en de durf hebben om anders naar onderwijs te kijken. Zoeken met als doel: wordt de leerling hier beter van als …….

Net als dat ik mijn leerlingen aan het denken binnen het vak wiskunde, studenten aan de docentenopleiding over hun handelen en wat voor docent ze willen zijn, heb ik er ook plezier in groepen te inspireren met mijn opgedane ervaringen de afgelopen jaren.
Ervaringen vanuit het stoppen met cijfers geven bijvoorbeeld. Wat gebeurt er dan bij leerlingen en minstens zo boeiend: welke zogenaamde zekerheden vallen weg bij docenten. En wat betekent dat dan hoe kun je daarop reageren?
De weg naar formatief evalueren ligt dan open, aangevuld met een veelvoud aan leerstrategieën die de cognitieve leer psychologie en wetenschap ons de laatste tijd heeft aangeboden.

“Formatief evalueren kan niet bij wiskunde?!” is een quote die ik wel eens hoor. Ik kom graag laten zien hoe ik formatief evalueren, of beter gezegd formatief handelen toe pas in mijn eigen (onderbouw) lessen.

Interesse? Neem dan contact met me op!

Schuiven naar boven